torsdag den 30. juli 2009

Design pakke - Godtesens kort og Layout

Gitte har sendt design teamet en pakke hver, så nu er det bare om at komme igang med at blive inspireret. Og det var ikke svært denne gang, se bare min pakke her nedenfor. Indholdet var:
Scrap papir fra Crate paper, matchende karton fra Bazix, Rubons: alfabet bog og lækre sentiments, blomster fra YouDo, Bånd, ribbon pack Birthday og sidst men ikke mindst Brads.
Første projekt blev et layout med min søns første skoledag for MANGE år siden efterhånden. Det var oplagt med de lækre papirer med bogstaver at det skulle være skole relateret. Jeg fandt en rigtig god skitse på http://www.pagemaps.com/ og så var det ellers bare om at dykke ned i alle de herlige sager.
Jeg har sværtet kanterne på papiret, og stregen der går ned gennem layoutet er orange-brunt bånd. Titlen er stanset ud med min quickutz squeeze, og der er pyntet med sentiments rubons der rammer den fornemmelse så godt når man starter i skole, det store skridt det er. Og sidst men ikke mindst er der pyntet med blomster, begge er monteret med brads.

Næste projekt bestemte jeg mig til skulle være et kort. Da papiret fra Crate er så lækkert kraftigt og med overflade med struktur (uha dejligt at ae... :-) ) så var det oplagt at lave et crisscross kort da dette jo skal laves i rent papir, og hvor det er vigtigt at også bagsiden er præsentabel. Her kombinerede jeg to forskellige designs papir, monterede en sød blomst med de lækre store brads, udstansede en lille fugle med stansejernet Birds, og afsluttede med lidt tekst og de grønne swirls ved blomsten (udstanset med stansejernet Swirl Flourish).

Med næste kort har jeg haft fokus på dels at bruge rester af papiret, og dels at udnytte den 3D effekt man kan få ud af det søde motivpapir. Derfor har jeg klippet træer og ugle ud en ekstra gang og monteret med 3D puder på de to kvadrater med dyremotiver. Igen har jeg brugt Swirl Flourish punch til at pynte ved blomsten, brad i center af blomsten (som i øvrigt er 3 lag) og en lækker gul-brun båndstreg på tværs af kortet. Båndet monteres med powertape så er man sikker på at det bliver siddende :-)
Teksten er skrevet ud på tyndt karton og har fået sværtet kanterne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...