søndag den 25. marts 2012

Endnu en lille bog

Jeg har lavet endnu en lille bog ud fra samme principper som den jeg viste tidligere på ugen - helt fra bunden, sat sammen med en stor Book Ring og med forskellig størrelse på siderne.

Forsiden er lavet ud af chipboard, som er pyntet med et stykke ensfarvet karton og et stykke mønsterpapir, mellem de to stykker er der sat et stykke brun blondebånd.
Der er også kommet et par udstandsninger lavet med Big Shot'en. Den ene er det flotte ur fra Tim Holtz, den anden er en firkant med hulkant fra Spellbinders. Uret er skåret ud i chipboard for at give lidt fylde på forsiden og så er det sværet med grøn sværte. På firkanten har jeg stemplet et lille tekststempel, som jeg synes passer rigtig godt til en bog med søde små minder.
Derudover er der et banner forneden på siden med en tekst, lidt perler og en sommerfugl i 3 lag, lavet med dette fantastiske punch. Jeg er vild med den effekt det giver, når man sætter alle 3 sommerfugle sammen - det er svært at se på billedet, beklager.




Jeg har valgt kun at sætte en ring i den ene hjørne af bogen - den store ring er sat ca 1 cm inde fra hver side.


På bagsiden af forsiden har jeg sat en kuvert til små ting, der ikke umiddelbart skal kunne ses (ligesom den brune papirpose i den anden bog).
Kuverten er pyntet med et stykke mønsterpapir og med et cirkelpunch har jeg klippet en halvcirkel af, så det er nemmere at få tingene op af kuverten. Det er også et par perler, en tekst og en enkelt sommerfugl.



Siderne i bogen er holdt meget enkle - de fleste af billederne er ridset lidt i kanterne med en fil og mattet med ensfarvet karton- Derudover er der lidt pynt på siderne og små tags (Manillamærker) er brugt til at skjule teksten.
Her kan man se, at nogle af siderne lidt mindre end de andre. Det synes jeg giver en god effekt, når man bladrer i bogen.

På denne side er der pyntet med lidt mønsterpapir og nogle små sommerfugle.




Rigtig god søndag - selv om det bliver godt vejr i dag, så bliver der forhåbentlig også tid til at være kreativ. Måske I skal ud og gå en tur og have kameraet med?

/Anne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...