søndag den 16. januar 2011

Glimmermist og toiletpapir

Jeg fik lyst til at lege lidt med glimmermist og søgte på youtube og fandt nogle forskellige vejledninger. Jeg fulgte ikke nogle af dem slavist men fik nogle ideer. Jeg skar en flot cirkel med min spellbinder Beaded circle. Den sprøjtede jeg med noget glimmermist i forskellige farver som jeg tværede ud med noget toiletpapir og lidt som jeg ikke tværede. Det blev lidt splash-agtigt og samtidig med lidt glimmer.

I en af de tutorials jeg så på youtube sagde Liz Hicks at hun ALDRIG smed det papir væk hun bruger til at tørre overskydende mist af med. Og jeg tænkte at det lød da som en god ide at bruge det affald til noget. Så jeg sprøjtede lidt ekstra glimmermist på toiletpapiret og tørrede det med varmepistolen (fordi jeg ikke kunne vente) og så formede jeg 5 kronblade, som blev til den blomst, som er på kortet. Jeg har ikke brugt nogen speciel teknik til at forme bladene - bare krøllet det farvede papir lidt tilfældigt sammen.

Her er kortet - teksten på kortet er et af Gittes egne stempler.


Og her er blomsten lidt tættere på - afsluttet med en papirblomst og en knap for at skjule samlingen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...