fredag den 24. juni 2011

Resist embossing teknik

Glædelige Sankt Hans. Håber I alle havde en dejlig aften i går. I dag har jeg et kort til jer lavet med resist embossing teknikken. Jeg har brugt papir fra sammen serendipity serie som i onsdags, men har i dag taget udgangspunkt i nogle af de andre papirer i serien. Motivet er fra Hero Arts.
Først stemplede jeg med et tekststempel i "rusty hinge" farven. Derefter stemplede jeg med motivstemplet, hvor jeg brugte en almindelig "embossing-lim" og derefter klart embossing pulver. Da jeg havde tørret det med varmepistolen påførste jeg distress ink i farverne rusty hinge og peeled paint, sådan at det blev fyldt ud med farve de steder, hvor det ikke var embosset. Hvis I kender teknikken, ved I hvad jeg mener, ellers håber jeg I forstår.
Det er en spændende teknik at arbejde med, og man kan få mange forskellige udtryk frem alt efter hvilke farver man vælger. Motivet blev mattet med brunt karton, som kortet også er foldet i. En enkelt blomst, en brad, lidt snor og et sentiment og det var færdigt. Håber I nyder sommeren, der for alvor står for døren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...