onsdag den 22. juni 2011

serendipity :-)

I dag har jeg et par kort til jer, begge lavet med de vidunderlige papirer fra serendipity-serien, og det grønstribede som jeg har brugt hedder optimistic. Fantastiske navne til papir ikk? serendipity betyder noget a la lykketræf.. og det her grønstribede papir er jeg simpelthen så glad for, så navnet kunne ikke passe bedre :-)

Det første kort har jeg sværtet kanterne med frayed burlap, så har jeg stemplet et par blomster på akvarelpapir. Dette er gjort med memento-tusser, hvor jeg har malet direkte på stemplerne for så derefter at stemple på papiret. Jeg har brugt tre farver: en blå, en grøn og en lyserød. Herefter stemplede jeg med en tekst-stempel. Det jeg har brugt er fra Hero arts, men der er flere forskellige i butikken.
Akvarelpapiret er skåret ud med en spellbinder og derefter en ramme i kraft-farvet karton. Det hele er monteret i midten med en skumpude for at hæve motivet lidt fra baggrunden.
Neden under motivet har jeg stemplet et sentiment - sending smiles.
Det hele er monteret på et chokoladebrunt kort, som jeg selv har foldet i karton fra basix, og jeg har sluttet af med en blomst fra prima, påført en stor perlebrad i midten (som lige nu er på tilbud i butikken) og et foldet stykke snor. Det hele er sat på med gluedots, for at holde snoren godt på plads.





Disse to kort er lavet til et vennepar vi har. Manden kører motorcykel og kvinden cykel, så det passer bare helt perfekt. Jeg har brugt samme papir som før, men denne gang har jeg vendt striberne lodret, da kortene også er mere lodrette.

Jeg har stemplet motiv-stemplerne i chokoladebrun svært og derefter farvelagt blomsterne i cykelkurven med en rød og grøn memento-marker. Jeg har stanset motiverne ud med "styled labels" fra Tim Holtzs Sizzix dies serien, og derefter stemplet med et tekststempel over motivet. Igen er hele motivet med skumpuder for at give dimension til kortet.

Damecyklen blev suppleret af en rød blomst og en lille hvid brad, der matcher dem i cykelkurven og motorcyklen fik en metalblomst, med en lidt mere rå prima blomst under for at give lidt kontrast. Begge fik lidt snor foldet under og igen monteret med glue-dots.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...